Klik Nuffnang Ads

Monday, April 11, 2011

BATU GAJAH

Hello peeps,

Batu Gajah; selain kampung Yuna, kat sini memang tak banyak tempat menarik pun. Cuma setiap Ahad ada pasar pagi dari awal pagi hingga jam 12 tengahari berhampiran stesen bas. Jual baju, tudung, barangan dapur, perkakas rumah, aksesori wanita, itik yang comel juga ada dengan harga serendah RM2. (“,)

Owh lagi satu di Batu Gajah ada sebuah rumah tak siap yang dipanggil Kellie’s Castle. Disebabkan kediaman ini besar, thats why la dipanggil istana. Kat sini memang femes amos bagi photoshoot pengantin, dulu aku penah nampak rakaman tarian india kat sini. Kalo nak tahu sejarah istana ni, boleh la pegi terus Kellie’s Castle ni (masuk RM4 ONLY) atau Google je ye. Kalo aku tulis susur galur istana ni dalam blog aku, dah macam Wikipedia pula kan. *_~


peeps, show your happiness!

Berdekatan dengan Kellie’s Castle ni juga ada Taman Herba. Aku tak penah masuk tempat ni so tak tau nak cite lebih lanjut la. But dari pandangan mata aku, kat situ banyak pokok-pokok dan sejuk mata memandang. Go green! Nak photoshoot? Nak memancing? Dialu-alukan. Bayaran masuk RM2 ONLY untuk dewasa.


jom jalan!

Wah...lepas dah tulis entry ni, baru aku tahu kat sini tak de ape yang happening pun. Patut la aku suka lepak-lepak kat rumah je.

P/S: kat sini tak ada gajah~

3 comments:

  1. awin pernag g kellie's castle tue..
    best gak..
    tmpt dia ada history.. :)

    ReplyDelete
  2. taman herba tu bukak dari senin sampai jemaat..
    (kalau ngikot brocer yang dema pos 3 minggu lepas)
    ingat nak gak sedot2 dedaunan hijo kat situ!!

    ReplyDelete
  3. follow my blog : syazdyna.blogspot.com

    ReplyDelete